11:30u – 12:15u
Keuzesessie (voormiddag)

Media zijn alomtegenwoordig in onze maatschappij: digitaal én op papier; soms vol waarheid én soms misleidend. Tijdens deze lezing laat Britt Adams je kennismaken met Mediawijs.be en de initiatieven die deze organisatie opzet om leerkrachten en leerlingen bewust en kritisch met media te leren omgaan.

Daarna zoomt ze in op het lespakket Publi Ville, dat ontwikkeld werd in het kader van het AdLit-project om de reclamewijsheid van lagereschoolkinderen (4de-5de leerjaar) te bevorderen. Niet onbelangrijk, aangezien kinderen dagelijks (onbewust) geconfronteerd worden met advergames, product placement en native advertising. In tegenstelling tot klassieke reclamespotjes op televisie zijn deze nieuwe reclamevormen veel moeilijker te herkennen en leiden ze bijgevolg vaker tot onbewuste beïnvloeding.

Britt Adams

Bestel jouw tickets
voor de OnderwijzersTOP 2018!