10.00u – Debat

De resultaten van het PIRLS-onderzoek (2016) liegen er niet om: Vlaamse leerlingen van het vierde leerjaar scoren minder goed op begrijpend lezen in vergelijking met leeftijdsgenoten uit vele andere landen én behalen zelfs minder goede resultaten dan tien jaar geleden.

Naar aanleiding van deze verontrustende resultaten gaan we tijdens dit interactieve debat dieper in op de vraag “Hoe kunnen we de kwaliteit van ons (begrijpend-)leesonderwijs verbeteren?”. Aan de hand van enkele uitdagende stellingen krijgt ook het publiek de kans om ervaringen uit te wisselen. De selectie van de panelleden zorgt dan weer voor een boeiende mix tussen theorie en praktijk.

Moderator
Jan T’Sas (UAntwerpen)

Panelleden
Pieter Van Biervliet (Vives)
Astrid Geudens (Thomas More Mechelen-Antwerpen)
Hilde Van den Bossche (Odissee Campus Waas)
Daan Terrière (Basisschool Het Klavertje Vier – Knesselare)

Bestel jouw tickets
voor de OnderwijzersTOP 2018!