11.30u – 12.15u
Keuzesessie (voormiddag)

Bestaat er een methode om leerlingen via gevarieerde en boeiende opdrachten taalbeschouwing bij te brengen? Ja! Ze werkt inductief en doet een beroep op de taalvaardigheid van de leerlingen. In de les komt taalgebruik eerst, taalbeschouwing volgt later. Zowel onderzoek als de praktijk bewijzen dat een doorgedreven inductieve methode effectief is én motiverend werkt.

In deze keuzesessie legt Jan T’Sas uit hoe leerlingen via allerlei interessante taaltaken hun taalvaardigheden (spreken, luisteren, spreken en schrijven) kunnen gebruiken om inzicht te verwerven in het taalsysteem. Bovendien leren leerlingen om dat inzicht zelf te formuleren. Door deze aanpak worden de leerlingen meer gemotiveerd om grammatica te leren. En ook de leerkracht krijgt opnieuw zin in taalbeschouwingsonderwijs. Of nog meer… 

JL_JanTSas_300812_04-web

Bestel jouw tickets
voor de OnderwijzersTOP 2018!